W temacie uczenia liczb od 0 do 10 można utworzyć chyba nieograniczony zasób dodatkowych materiałów dydaktycznych, a co więcej, powiązać je z innymi działami tematycznymi. Jeżeli macie ochotę urozmaicić czymś naukę, przejrzyjcie moje pomysły a może coś i Wam przypadnie do gustu.

FLASH CARDS / FISZKI OBRAZKOWE 4.1.

Fiszki obrazkowe, które towarzyszą kartom pracy do tego tematu i które możecie pobrać w zakładce LEKCJE, nie muszą być zwykłymi kawałkami papieru. Wydrukowanie ich na grubym papierze 160mm i zalaminowanie z pewnością zwiększy ich trwałość, estetyczność, funcjonalność i możliwość zastosowań.

Istnieje możliwość przygotowania takiego zestawu - cena 8 zł + koszt przesyłki.

COLOUR THE NUMBERS / POKOLORUJ LICZBY 4.2.

Zadanie do pokolorowania składające się z 10 czarno-białych kart o wymiarach ok. 13cm x 10cm, na których znajdują się ilustracje zwierząt lub przedmiotów w różnej liczbie od 1 do 10. Kolorujemy obrazki, liczymy je i na ten sam kolor kolorujemy obszar z właściwą liczbą.

Pobierz: 

http://eduhelper.pl/images/galeria/pdf/colour_the_numbers4.pdf


AUTUMN COUNTING / JESIENNE LICZENIE 4.3.

Zestaw do tego zadania składa się z 10 kart o wymiarach ok. 13cm x 10cm i tematycznie nawiązuje do jesieni. Jesienne ilustracje na każdej karcie występują w ilości od 1 do 10. Zadanie polega na tym, aby policzyć poszczególne elementy i przy pomocy klamerek wybrać i oznaczyć właściwą ich liczbę z zapisanych słownie ośmiu liczb po prawej stronie. Dzieci starsze mogą wykonać zadanie samodzielnie, dla dzieci młodszych czytamy po angielsku kolejne liczby dając im czas na zaznaczenie właściwej.

Istnieje możliwość przygotowania zestawu (wydruk na grubum papierze 160mm + zalaminowanie) - cena 12 zł + koszt przesyłki

Pobierz:

http://eduhelper.pl/images/galeria/pdf/autumn_counting4.pdf


ANIMALS COUNTING / LICZENIE ZWIERZĄT 4.4.

Ćwiczenie identyczne jak jesienne liczenie, z tą różnicą, że na ilustracjach mamy przedstawione wizerunki 10 różnych zwierząt. Na każdej karcie inne zwierzę i w innej ilości od 1 do 10. Po policzeniu oznaczamy klamerką właściwą liczbę zapisaną słownie z listy liczb po prawej stronie. Dzieci starsze mogą wykonać zadanie samodzielnie, dla dzieci młodszych czytamy po angielsku kolejne liczby dając im czas na zaznaczenie właściwej. Cały zestaw składa się z 10 kart o wymiarach około 13cm x 10cm.

Istnieje możliwość przygotowania zestawu (wydruk na grubym papierze 160mm + zalaminowanie) - cena 12 zł + koszt przesyłki

Pobierz:

http://eduhelper.pl/images/galeria/pdf/animals_counting4.pdf


HOW MANY? / ILE? 4.5.

Jeżeli potrzebujecie kolorowych materiałów służących do liczenia od 0 do 10 dla dzieci młodszych to dwa pięknie zilustrowane zestawy, które tutaj prezentuję, na pewno będą świetnym wyborem. Ilustracje na jednym zestawie przedstawiają biedronki z różną liczbą kropek, natomiast drugi zestaw to jeżyki niosące różną liczbę jabłek. W obu przypadkach zadaniem dziecka jest policzenie: kropek bądź jabłek i wybranie, poprzez zakreślenie w kółeczko, właściwej liczby z 4 podanych na każdej karcie. Każdy z zestawów to 11 kart o wymiarach ok. 7cm x 10cm.

Istnieje możliwość przygotowania zestawu (wydruk na grubym papierze 160mm + zalaminowanie) - cena 12 zł + koszt wysyłki.

Pobierz:

http://eduhelper.pl/images/galeria/pdf/how_many4.pdf


I CAN WRITE! / UMIEM PISAĆ! 4.6.

Tym razem zestaw dla dzieci starszych, znających litery, które aktywizujemy do nauki pisania lub tę pisownię powtarzamy i utrwalamy. Cały zestaw to 11 kart obejmujących pisownię liczb od 0 do 10. Karty o rozmiarach 9cm x 10cm, zawierają dość duże pola przeznaczone na swobodne wpisanie w nie liter. Dodatkowo sugerują i pomagają wielkością pól dopasować w zapisie właściwe litery.

Istnieje możliwość przygotowania zestawu (wydruk na grubym papierze 160mm + zalaminowanie) - cena 14 zł + koszt wysyłki.

Pobierz:

http://eduhelper.pl/images/galeria/pdf/write_the_number4.pdf


MAGIC LETTERS / MAGICZNE LITERY 4.7.

Wizualnie ten zestaw jest niemalże identyczny jak powyższy zestaw do wpisywania i również sklada się z 11 kart dedykowanych liczbom od 0 do 10. Karty są jednak dużo większe, o rozmiarach 17,5cm x 13cm. Większy rozmiar spowodowany jest tym, że do zapisu konkretnej liczby, sugerowane jest użycie literek magnetycznych, na co zostało przeznaczone znacznie więcej miejsca na kartach. Z zestawem mogą śmiało pracować dzieci, które jeszcze nie piszą samodzielnie, ale są już na etapie poznawania liter. Wykonując takie ćwiczenia, nie tylko więc rozwijamy znajomość liter i zapisu słów, ale również rozwijamy motorykę małą i skupiamy uwagę dziecka na dobre kilkanaście minut. Jest to ćwiczenie bardzo lubiane przez dzieci, więc gorąco je Wam polecam.

Istnieje możliwość przygotowania zestawu (wydruk na grubym papierze 160mm + zalaminowanie) - cena 16 zł + koszt wysyłki.

Pobierz:

http://eduhelper.pl/images/galeria/pdf/magic_letters4.pdf


INSECT PUZZLES / OWADZIE UKŁADANKI 4.8.

Niby niepozorne zadanie, polegające na ułożeniu owada ze skrawków papieru, a jednak dające świetne możliwości sprawdzenia, czy dziecko zna liczby, i umie powiązać konkretną liczbę wypowiadaną słownie z jej zapisem, nie tylko powtarzając liczby automatycznie i pamięciowo. Do wyboru 6 arkuszy o rozmiarze kartki A4, na każdym arkuszu znajduje się ilustracja innego owada. Ilustracje są kolorowe lub też, w wersji bardziej ekonomicznej, czarno-biało-szare. Po rozcięciu arkuszy według linii pomocniczych, otrzymujemy długie papieru z elementami układanki, która po rozcięciu wcale nie jest taka prosta do złożenia bez wskazówek. Celowo nie składamy ilustracji w kolejności liczb od 0 do 10, aby nie było to automatyczne, ale w pewnej sekwencji, którą podajemy słownie. Wszystkie karty mają taką samą sekwencję liczb do ułożenia, co umożliwia podzielenie dzieci na grupy, pary lub każdemu dziecko z osobna wręczenie innej ilustracji. Podajemy liczby słownie w układzie: one,five, eight, nine, two, seven, four, ten, three, zero, six, po każdej wypowiedzianej liczbie dając czas na odnalezienie właściwego fragmentu i na koniec oczywiście pytamy o owada, który powstał. Bardzo fajne, zajmujące zadanie dla większej grupy dzieci.

Istnieje możliwość przygotowania zestawu 6 wybranych arkuszy pocietych na paski (wydruk na grubym papierze 160mm + zalaminowanie) - cena 38 zł + koszt wysyłki.

Pobierz:

http://eduhelper.pl/images/galeria/pdf/colour_insect_counting4.pdf

http://eduhelper.pl/images/galeria/pdf/bw_insect_counting4.pdf


FINGERPRINTS / ODCISKI PALCÓW 4.9.

Do nauki liczb, ale również kolorów, dla maluszków i nie tylko, możecie wykorzystać jedną z kart (format A4), które tu znajdziecie i pracować z farbami przy pomocy odcisków palców lub używając plasteliny, co ja osobiście preferuję, ze względów praktycznych. Wywołujemy słownie liczby i nazwy kolorów (inwencja twórcza po Waszej stronie, my stworzyliśmy zaczarowaną biedronkę z kropkami w różnych kolorach), a resztę obrazka kolorujemy. Jeżeli szukacie ciekawej zabawy na nudne jesienno-zimowe popołudnie a jeszcze gdy można w nie "wplątać" naukę angielskiego to jest to coś dla Was.

Pobierz:

http://eduhelper.pl/images/galeria/pdf/fingerprints4.pdf


NUMBERS DICTIONARY / SŁOWNIK OBRAZKOWY - LICZBY 0-10 4.10.

Kolejna część, już czwarta, naszego obrazkowego słownika wraz z towarzyszącą kartą z rysunkami do uzupełniania haseł. Rysunki jak zawsze wycinamy i wklejamy przy właściwym opisie. Uzupełnione karty formatu A4 wkładamy w koszulkę i wpinamy do segregatora. Efekt ostateczny jest super. Do takiego słownika można zerknąć zawsze gdy jest taka potrzeba, przejrzeć i powtórzyć słówka.

Pobierz:

http://eduhelper.pl/images/galeria/pdf/numbers_dictionary4.pdf


NUMBERS CLASSROOM POSTERS / PLAKATY Z NUMERAMI 0-10 DO CLASSROOM'U 4.11.

Kolejny zestaw plakatów o rozmiarze A4, w ilości 11 sztuk dla liczb od 0 do 10, które w super sposób ozdobią klasę szkolną lub posłużą jako DUŻE flashcards. Zalaminowane wyglądają znakomicie i starczą na długie lata.

Istnieje możliwość przygotowania plakatów (wydruk na grubym papierze 160mm + zalaminowanie) - cena za 1 plakat - 1,80 zł, cena całego zestawu 19,80 zł + koszt przesyłki.

Pobierz:

http://eduhelper.pl/images/galeria/pdf/numbers_posters4.pdf


BLOCKS TOWER / WIEŻA Z KLOCKÓW 4.12.

Kolejna zabawa z liczbami dla najmłodszych, do której wykorzystujemy to, co na pewno każde dziecko ma w domu - klocki :-) Pobierzecie tutaj planszę podzieloną na 10 pól, każde odpowiadające innej liczbie od 1 do 10. Możemy wykorzystać również dwie kostki do gry (zaklejając w obu szóstki, aby nie wypadło 11 i 12, bo uczymy się narazie  tylko do 10). Rzucamy kostkami, liczymy liczbę oczek i z takiej ilości klocków budujemy wieżę na polu dedykowanym tej liczbie. 

Pobierz:

http://eduhelper.pl/images/galeria/pdf/450.pdf


CAR RACING / WYŚCIG SAMOCHODOWY 4.13.

Tym zadaniem chciałam Was zachęcić, żebyście używali jako pomocy dydaktycznych ulubionych przez Wasze dzieci przedmiotów, takich, które macie pod ręką. Ja dla mojego małego miłośnika motoryzacji stworzyłam kartę do "wyścigów samochodowych" aby zachęcić go do nauki używając jego kolekcji małych samochodzików, które zdobyliśmy jako dodatek do napojów (napoje nie były takie istotne, ważny był oczywiście samochodzik dołączony do butelki). Zobaczcie, może Wam się spodoba i również zrobicie z tego użytek.

Pobierz:

http://eduhelper.pl/images/galeria/pdf/car_racing4.pdf


BATTLESHIP / GRA W STATKI 4.14.

Na koniec propozycja powtórzenia liczb i poznanych wcześniej kolorów. W tym celu postanowiłam nieco "odgrzać" popularną dawniej (a teraz niestety praktycznią zapomnianą) grę w statki. Do wywoływania pól na planszy mamy liczby od 1 do 10 w pasku górnym poziomym i poznane kolory (poza białym) w pasku pionowym. Wywołujemy więc pole mówiąc np. one - red, three - green itd. Żeby wyeliminować całkowicie użycie języka polskiego z zabawy, w momemcie trafienia mówimy "hit" - trafiony, gdy trafienie będzie w pudło - mówimy "nothing" - nic. Gramy do momentu zatopienia wszystkich statków przeciwnika. W propozycji macie udostępnione dwie plansze, jedną czystą do utworzenia własnych statków, drugą - dedykowaną dzieciom młodszym, już z zaznaczonymi statkami na planszy do gry.

Pobierz:

http://eduhelper.pl/images/galeria/pdf/battleship4.pdf